pirmdiena, 2012. gada 16. janvāris

Tabulas Excel'ī.

Problēma: darbs ar tabulām un jauniem ierakstiem. Katru reiz pievienojot jaunu ierakstu ir jāmaina lietoto formulu adresācija un tabulas noformējums.
Risinājums: lietot Table rīku.
Realizācija:

Kas ir Table? Table ir List lielais brālis (jā kāds zina par ko iet runa). Excel darba lapa sastāv no šūnām, katrai šūnai ir savs vārds - A2, AS45 utt. Ja ļoti gribās, tad var nosaukt šūnu sev vajadzīgajā vārdā, izmantojot Name Manager

Formulas>Defined Names>Name manager
Problēma rodas, ja vajag strādāt ar apgabaliem, kuru izmēri var mainīties. 
Izdomāsim uzdevumu. 
Pieņemsim, ka ir veikals, kura strādā vairāki pardevēji- Jānis, Olga, Pēteris un Olafs. vadītājs grib zināt cik katrs pārdod un cik kopā ir pārdots. Protams, ka nekā cita izņemot Excel datorā nav. 

Par šādu tabuliņu es runāju
Statisku risinājumu atrast nav sarežģīt.  Kopā vērtība (cerams) ir vienkārši atrodama- =SUM(E22:E26). Dažiem var rasties problēmas ar pārdevēju veikumiem. Šeit formula ir sekojoša (formula ir domāta Jānim)- =SUMIFS($E$22:$E$26;$D$22:$D$26;G22). Visu maģiju dara funkcija =SUMIFS ar kuras palīdzību var sasummēt vērtības vienā apgabalā, kas atbilst kritērijiem no otra apgabala.  Ja ļoti interesanti, lasam  šeit

Ko darīt, ja ir vel viens pirkums izdarīts? Pārrakstīt visas formulas? Pārāk ilgi un neinteresanti. Varēja uzreiz paredzēt, ka būs vairāki ieraksti un līdz ar to ievadot formulas, iezīmēt lielākus apgabalus. Var, bet neinteresanti. Mans priekšlikums ir izmanot  Table.
Ar Table vis ir vienkārši. 
Pirmkārt  Table  ir skaisti. ieliekam kursoru jebkur esošā tabulā un izvēlāmies Format As Table

Te var pat krāsas izvelēties
Tas ir tik gudrs, ka spēj noteikt kur sākas un kur beidzas mana tabula. Vienīgi ko tas nesaprot, vai mana tabula saturs virsrakstus (Header), vai arī nesatur. te vajag piepalīdzēt un atzīmēt ar ķeksīti.

Pats atrada kur ir tabulas beigas
Rezultāts nav īpaši pārsteidzošs, Saspaidot  OK  parādās skaista tabula ar ieslēgtiem filtriem. 

Bultiņas ir filtri (ja kas)
Kas vēl notika? Vēl parādījās jauna izvēlne, saucās  Table Tools Design

Speciāla izvēlne Table formatēšana
Ko tas nozīme? Tas nozīme, ka Table ir atsevišķs objekts, kuram ir savas īpašību kopums. Tikai tas jau ir interesanti. Kas tad atrodas šajā izvēlnē?
Piecas rīkjoslas:  Properties, Tools, External Table Data, Table Style Options, Table Styles.
Pašlaik apskatīsim vienu - Properties.

Tā tas izskatās
Te ir divas iespējas. Viena izmana tabulas izmērus (uzminiet nu, kura tieši)- Resize Table, otra nosaka tabulas nosaukumu, ar kura tā būs zināma Excel'ī- Table Name. Es nomainīšu tabulas nosaukumu uz pirkumu_stat.
Kas man dod Table izmantošana? Tabula pati maina izmērus, ja tiek pievienots jauns ieraksts vai kolona (varat pamēģināt), un protams tabulā ir iespējams adresēties nevis uz vienu šūnu, bet gan uz veselu kolonu. Piemēram  Kopā  formula izskatās sekojoši-=SUM(pirkumu_stat[Summa]) . Tagad, summa tiek rēķināta nevis no apgabala, bet gan no visas kolonas.

Šāda lieta rādās, ievadot formulu
Darbinieku formula mainās sekojoši (atkals, formula ir domāta Jānim): =SUMIFS(pirkumu_stat[Summa];pirkumu_stat[Pārdevējs];G22).
Tagad pamēģiniet pievienot vairākus jaunus ierakstus un Jūs redzēsiet, ka tiks pārrēķinātas visas meklējamās vērtības.
Tā strādā  Table.

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru